Leveransvillkor & garantier för Ballingslöv e-handel
Köpta produkter via e-handel på ballingslov.se
Tack för du handlar hos oss på Ballingslöv. Är du osäker på vad som gäller när du handlar hos oss? Här har vi samlat det viktigaste kring rättigheter, skyldigheter och annat som kan vara bra att veta.
Leverans och fraktvillkor
Frakt 99 kr med postpaket upp till 5 kg (Ej ömtåliga produkter som speglar tex).
Frakt 320 kr styckegods (tex speglar, spegelskåp, större kökstillbehör).
Frakt 499 kr pall (konfigurerade produkter tex kommod, högskåp eller större mängder av produkter).
Vi samkör alltid våra leveranser vid order, vilket gör att den varan med längst leveranstid styr själva leveranstiden.
Vid bomkörning kommer du som kund debiteras en administrativ kostnad på 750 kr.
Paketet skickas till det postombud som ligger närmast er och ni kommer att få ett aviseringsmeddelande till det telefonnummer som angavs vid beställningen. Om paketet inte hämtas ut kommer en administrativ avgift på 149 kronor att tillkomma.
Eftersom våra lastbilar är ganska stora krävs en viss framkomlighet på 3 meter bredd samt 4.5 meter i höjd.
När du får din leverans ber vi dig att stämma av dem mot fraktsedeln som du får ifrån chauffören.
Vid flytt av leverans inom 12 h från ordinarie överenskommen leveranstid debiteras en administrativ kostnad på 450 kr.
Vi levererar enbart inom Sverige. Samt vissa undantag kan ske beroende på tillgänglighet tex öar som saknar broförbindelse. Vid specialleverans vänligen kontakta kundtjänst.
Här länkar vi till en instruktionsvideo hur man returnerar en produkt. VIDEO
För att returnera en artikel så anmäler ni returen via vårt returformulär. All returnering via vår e-handel sker via vårt returformulär.
Att lämna retur från vår e-handel till fysisk butik är tyvärr inte möjligt, det går heller inte att returnera varor från butiker till vår e-handel. Utan all returnering från e-handeln skall returneras genom vårt returformulär samt all returnering från butik sker till butik.
Köparen står för returfrakt vid retur samt ångerrätten och skall returnera varan väl emballerad i originalemballage och i ursprungligt skick. Paket 149 kr, styckegods 499 kr samt pall 799 kr, vid specialtransport kontakta vår kundtjänst för prisuppgifter.
Här länkar vi till en instruktionsvideo hur man reklamerar en produkt. VIDEO
Efter att du har tagit emot produkterna rekommenderar vi att du så snart som möjligt undersöker om leveransen motsvarar din orderbekräftelse, om produkterna har blivit skadade under transporten eller om produkterna annars har fel eller brister.
Om en produkt som du har köpt visar sig vara felaktig enligt konsumentköplagstiftningen har du möjlighet att reklamera produkten. Anmälan om fel och brister hos produkterna görs via vårt reklamations/returformulär. Det måste ske inom rimlig tid (2 månader anses alltid rimlig tid) efter du har upptäckt eller borde ha upptäckt felet eller bristen på varan.
Eventuell tvist har du som konsument rätt att få prövad av Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige. Ballingslövs e-handel följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Allmänna reklamationsnämnden box 174, 101 23 Stockholm. ARN
Utöver Allmänna Reklamationsnämnden kan du även vända dig till EU:s gemensamma tvistelösningssida där du som konsument kan skicka in klagomål och enas om en lösning med näringsidkaren. EU
Vid nyttjande av reklamationsrätten sker återbetalning först när produkten anlänt till oss Ballingslov.se (556028-1429).
Vid nyttjande vid reklamationsrätten hänvisar vi till vårt formulär där kontaktuppgifter finns tillgängliga.
Enligt konsumentköplagen har konsument 3 år och 2 månaders reklamationsrätt men Ballingslov.se (556028-1429) har 3 års funktions - hållbarhetsgaranti samt 2 års materialgaranti på samtliga produkter från Ballingslöv.
Garantierna gäller vid konstaterat fabrikationsfel. Det är avgörande att montaget skett enligt våra monteringsanvisningar, och att skötselanvisningarna följts. Garantin gäller inte vid olyckshändelser, felaktig användning eller belastning, felaktig rengöring, knivhack, slag, repor och liknande, eller slitage som beror på felaktig installation.
Produkt som utgått ur sortimentet ersätts med liknande produkt från nuvarande sortiment, i de fall vi inte kan beställa den tidigare produkten från underleverantör, och/eller inte kan tillverka den i egen regi.
Garantin gäller ej på förbrukningsvaror tex ljuskällor.
Sök svar i vårt Helpcenter
Hittar du inte vad du letar efter? Eller har du en fråga som du söker svar på? Ta en stund och sök efter svaret i vårt Helpcenter, här finns artiklar som beskriver och fördjupar sig i många olika frågeställningar.